fredag 10 april 2009

Takräcke

Min morbror håller på att flytta hem till Sverige igen. Han hade tänkt låna min mors takräcke. Jag tittade på bilen och konstaterade: Det går inte att sätta på ett gammalt takräcke på hans bil. Men både min mor och min morbror sa att det var en gammal bil som det skulle passa på. I dag var vi ut och skulle sätta på takräcket. Det gick inte. Så vi fick fälla ihop det så gått det gick, för att det skulle gå in i bilen, så att han skulle kunna ta med det till min andra morbror. Han skulle kunna ta det på sin bil istället, han har ju en Volvo. Så skulle han kunna ta med det till Åland när han ska hjälpa till med flytten. Jag är skeptisk; det gamla takräcket är från 60-talet och hans Volvo är från 90-talet. Men vi får se. Jag målar inte fan på väggen.

1 kommentar:

  1. Våran knepiga granne på landet... Satte frigolittakräcke på sin bil.. En gammal Skoda från 70-talet.. Det verkade funka.. Eller vad hade han att "förlora".. Liksom!?!

    Pok

    Mallahaenhärligflyttpåskbralla

    SvaraRadera