tisdag 28 april 2009

Nästan tre timmars övertid

Idag var jag ut till Tärnö och krossade malt. Med mig hade jag två praktikanter. Det började inte så bra då jag inte fick igång sugtransportören. Sedan kom lastbilen och jag lastade på tomglas på den innan jag fortsatte med krossningen. Det var krossning till tre externa kunder så det tog reelt med tid innan jag kunde börja ägna mig åt att krossa malt till vår egen produktion. Tror ni inte på sjutton att den första säcken välte så att jag fick lyfta upp den med förlorad mängd malt? Jodå! men det är inte slut med det. En av maltsorterna jag skulle ha till den sista brygden hade jag svårt att hitta. Till slut fann jag den längst in, underst på en blandad pall. För att få fram den såg jag tiden rinna iväg, för framför den pallen stod det nämligen en hel lastbilslast med mältad nakenhavre till Lantmännen. Jag gav upp och åkte tillbaka till bryggeriet utan den sista brygden krossad.
Väl på bryggeriet insåg jag att jag var tvungen att fortsätta jobba då de i tappningen hade stängt in den malt jag ska ha i morgon bitti. Dessutom hade de inte ställt undan finlandspallarna så det var riktigt trångt på lagret.
Nästan tre timmars övertid idag alltså.

2 kommentarer:

  1. Stackare, tack för att du gav mig det upp slaget på bloggen. Har inte tänkt på det.

    SvaraRadera
  2. En sån där skitdag alltså..

    SvaraRadera