lördag 18 april 2009

Självmordshumlor

Varje vår när de där jättestora humlorna börjar flyga omkring förirrar sig några av dem in i bryggeriet. Jag kan tänka mig att de dras till den söta doften av malt. I alla fall verkar de sedan inte hitta ut utan flyger omkring tills de måste vila. oftast hamnar de på golvet som så småning om kommer att bli blött av en eller annan anledning. Våta humlor är sämre flygare än torra humlor.
Igår satte det sig en humla på en slang. Men när slangen blev varm av den heta luten i den, slängde sig humlan handlöst från slangen ut på glovet som var blött av vatten. Den kravlade runt på golvet till jag släppte ut den heta luten på golvet som jag hade tvättat tanken med. Då stendog den.
Totalt har jag sett 4 humlor denna vecka dränka sig inne på bryggeriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar