söndag 11 januari 2009

Vårsaluten I i Överum

Jag och Pangbruden har skjutit första stationen på A-varvet

Upp tidigt på morgonen och iväg till Överum.
På C-varvet hade jag inte förväntat mig att det skulle gå klockrent och min förväntningar införlivades. Tappade 2 träff redan på andra stationen och 2 till på fjärde stationen samt 1 på station 6 och en station 7. Totalt sköt jag 42/26 och kammade iallafall hem ett standardbrons.
I B hade jag förväntat mig att det skulle gå lite bättre men det gjorde det inte. Tappade 2 träff på andra stationen och 2 till på fjärde stationen samt en bom på station 5 och en på station 6. Totalt blev det 42/25 men ingen standardmedalj här inte.
Till A-varvet var jag riktigt laddad och gick ut hårt men efter att ha fått in en hylsa inanför tröjan på station 5 och bränt mig på bröstet och magen, tappade två poäng där och sedan gick det utför ända till sista stationen. 40/24 och här fick man ju första platsen utanför standardmedaljerna.
På vägen hem stannade vi som brukligt på "Snoddas" och käkade innan vi for hemöver. Det blev en dag på drygt 12 timmar.

Alla stationer och lite övriga bilder finns på: http://hembryggaren.spaces.live.com/

3 kommentarer:

  1. Vad nöjda vi ser ut:-) Ser fram emot nästa söndag

    SvaraRadera
  2. Jag med, men tittar man på resultatlistan så var det ju inte så mångafullvarvare. Det var kanske svårare än det kändes.

    SvaraRadera
  3. Snarare så är vi ringrostiga.. en sån här bana i början av juni skulle innebära ganska många fullvarvare..

    SvaraRadera