torsdag 8 januari 2009

Trettondagssmällen


Pangbruden räknar poäng.

Årets första tävling var som vanligt PK ENAs Trettondagssmällen i Enköping. En kombinationstävling utan klasser bara uppdelat i vapengrupp fin (C & B) och vapengrupp grov (A & R). Förra året sköt jag C i fin och A i grov.

Iår provade jag att skjuta B som fin och revolver i grov. Jag sköt hyfsat med B i precisionsdelen och riktigt bra i militärsnabbsdelen och rätt okej i fältdelen. Det var bara synd att jag inte laddade fullt alla gånger, för då hade jag skjutit personligt rekord. Jag slutade på en 15de plats i vapengrupp fin. Med revolvern gick det lite sämre i precisionsdelen, rätt bra i militärsnabbsdelen men alldeles på tog i fältdelen. Efteråt upptäckte jag att jag hade ställt irisbländaren fel (riktigt nybörjarfel). Jag tappade minst 63 poäng och som mest 90 poäng på det. men 63 poäng hade räckt för att skjuta personligt rekord även i grov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar