fredag 9 januari 2009

Tack för det Televerket!

Idag hade jag tänkt börja tidigt. Jag hade ställt mobiltelefonen på 0400. Klockan fem vaknade jag av armbandsuret som är inställt på 0500. Troligtvis behövde jag mer sömn än jag trodde.
Efter att ha laddat fatdisken och satt igång ursköljningen av filtret åt jag frukost i lugn och ro och började sedan att filtrera Rökportern som planerat innan övriga dök upp. Om nu bara allt hade fungerat som det skulle hade jag varit iväg från jobbet till lunch iallafall, men det gjordet det ju så klart inte. Trots att Rökportern såg hyfsad ut var det snart stopp i filtret. Jag klarade mig visserligen med bara en omläggning med det försenade dagen med 2,5-3 timmar.
Nu var ju dagen inte bara svarta moln utan hade även några glädjeämnen. Chauffören från Hildemar hade med sig en smörgåstårta och SK på kontoret hade med sig hembakta chokladmuffins (dieten hoppar jag över idag). Dessutom hade vi en helblind imperial stout-provning och jag plockade ut 3 av 6 möjliga. Gissade tvärt om på 2 och missade en totalt. Ganska bra plockat trots att näsan inte är i bästa skick.

2 kommentarer:

  1. Välkommen till bloggvärlden Malte! :-) Jag har länkat dig såklart..

    SvaraRadera
  2. Tack! Vi får se hur länge jag orkar hålla på.

    SvaraRadera