torsdag 7 maj 2009

Suck!

Idag var jag lite stressad på morgonen för att jagkände pressen att hinna med att tappa 4 pall innan lastbilen skulle komma. Utan problem var vi igång klockan 8.00 så jag trodde att det skulle gå bra om bara "Bettan" skulle sköta sig. Sist hade hon inte gjort det.
Men när lastbilen väl kom hade vi tappat det vi skulle med god marginal. "Bettan" hade skött sig väl och det kändes svårt att stanna tappningen för lunch. För när hon tappar bra på förmiddagarna brukar hon strula på eftermiddagen. Men det gick hyfsat bra även på eftermiddagen, och vi var klara med tappningen före klockan 15.00.
Om nu diskningen inte hade strulat hade jag inte behövt jobba så länge. En slang släppte från toppen av maskinen och på grund av pumptrycket for slangen genom maskinen och ut på golvet. Suck! hur skulle jag nu få upp slangen genom maskinen. Jag provade med en lite tunnare styv slang, den gick igenom. Jag fäste den i slangen med en slangklämma och drog upp den genom maskinen, men innan den kom igenom tog slangklämman i något och jag fick inte igenom den. Efter en stund kom jag på att man kunde trä en tunn ståltråd genom den styva slangen, göra ett hål i den slangen som skulle genom maskinen och knyta fast ståltråden. Bort med slangklämman och genom maskinen for slangen. Jag blev tvungen att korta slangen en bit men det fanns slang kvar så att det räckte. Ett par timmars extra tid blev det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar