lördag 16 maj 2009

En dag på skjutbanan

Jag hade tänkt att åka upp till dalarna i helgen men det blev inställt. Istället blev det ett par timmar på skjutbanan istället.
Efter att ha klistrat på halktejp på kolven på min Pardini var jag ju bara tvungen att åka till skjutbanan och testa den. Dessutom hade jag ju spänt fjädern i revolvern så jag ville ju testa den med.
Pardini kändes väldigt bra med halktejpen och revolvern verkade fungera med den nya amunitionen nu. TE och jag mätte upp längden på tvären på skjutbanan med en laseravståndmätare och konstaterade att det längsta avståndet var 65 meter. På det avståndet sjönk de nya revolverkulorna cirka 2 dm. Dessutom drog de lite till vänster.
Sedan kom JC och vi sköt lite C eftersom klockan var över 12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar