söndag 24 maj 2009

Dalaträffen

Åkte från Uppsälje till Björkabanan mellan Mockfjärd och Arvslindan klockan 08.00 och var framme där för att hinna anmäla mig till tre varv. På C-varvet hade jag vapenkrångel, två klick och fyra inmatningsfel. I och med det lyckades jag bara skjuta 39 träff. Inte bra men inte heller sämst. Med 6 vapenfel kan man räkna det som hyfsat.
I A gick det hyfsat bra då jag tror att jag kammade hem en standardmedalj. Revolvervarvet gick bra ända till de två sista stationerna då det var långhåll. Lyckades bara träffa fem av 12 skott på de två sista stationerna. Jag har ju inte lärt mig hur mycket den nya ammon sjunker på långa håll.
Men om man summerar ihop dagen kan jag säga att den var bra. Trots det lilla regnet på morgonen sprack det upp mot middagen och blev riktigt varmt och skönt.

1 kommentar: