söndag 10 maj 2009

Mästarträffen

Var till Överum idag på Mästarträffen. Det gick bra fram till station 7 där jag tappade två skott på långhållet. Det var riktigt små figurer. Jag tror att de gick lite för mycket till vänster, för densom satt, satt i vänsterkanten.
I A3 hade jag även där två bort, men den första missen kom redan på station 5 där jag gjorde en riktigt dålig avfyrning på det första skottet och den gick ut i pappkanten. Station 5 var annars en av de lättare i A. Sedan var det en av de på långhållet som slank ut. Så det blev 46 i både Mästarträffen och i A3. I Mästarträffen kom jag på 11 plats men i A3 räckte det till en fjärdeplacering. Det får jag vara nöjd med.
Mästarträffen är till för de som någon gång har skjutit 48 träff på en 8 stationers eller 60 träff på en 10 stationers bana innehållande Holger Johansson-Mål. Den skjuts i C och har 6 figurer med maxträff 1 på alla stationer. Parallellt pågår en nationell tävling som alla får deltaga i.

3 kommentarer:

  1. Du skjuter bra nu.. och du börjar bli en A skytt att räkna med:-) Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Varför ska du inte på VSM?????

    SvaraRadera
  3. Skall upp till dalarna och hjälpa min mor.

    SvaraRadera