söndag 1 februari 2009

Överum deltävling 3

Upp tidigt och iväg. Fick äntligen igång värmen i bilen så det var jag som fick köra idag.
Jag hade tagit med mig S&W-revolvern istället för Benellin, JC hade utmanat mig på C-revolver och jag hade fått 6 missar i handikapp.
C-varvet gick helt åt fanders. Det var en riktigt svår bana att skjuta revolver i C. Jag blev naturligtvis skyldig JC en korv med bröd.
B-varvet gick bra fram till näst sista stationen där jag tappade sugen då jag upptäckte att alla stationer hade haft samma förutsättningar som i C. Det innebar ju att det inte skulle utgå några standardmedaljer i B. Hade jag skjutit fullt på de två sista stationerna hade jag plockat hem ett brons men nu hade jag blivit sur och tappat koncentrationen. Jag vet att sådant inte får påverka men jag måste träna mer på det för att inte bry mig. Det kommer nog med åren.
A-varvet var riktigt svårt det med men här gick skyttet lite bättre. Ett standardbrons blev det iallafall.
På vägen hem stannade vi som brukligt på "Snoddas" käkade.
Både på vägen ned till Småland i morse och på vägen hem på kvällen råkade vi ut för rådjur på vägen som vi med nöd och näppe undvek.

2 kommentarer:

  1. Man kan aldrig ta ut några resultat i förskott.. och aldrig bry sig om något annat än det skott man just precis ska till att skjuta:-) Men det tar nog några år innan vi behärskar den konste.. Än så länge är det alltid för många "om inte" :-) Den dyrköpta läxan får jag träna på ofta:-) Bra skjutet i övrigt ändå tycker jag!

    SvaraRadera