onsdag 25 februari 2009

Just In Time


På vårt företag praktiserar vi "Just in time" eller "Nästan i tid" som det heter på svenska. Det har inneburit att vi just nu står och väntar på kartonger till Kalaspåskölen. PJ har filtrerat och jag har varit en sväng till Tärnö och hämtat malt. Svängen till Tärnö borde inte ha tagit mer än en och en halv timme, med det gjorde det naturligtvis inte. Det tog fyra timmar för när jag kom dit hade de kört fram den malt som skulle lastas på den lastbil som skulle ha kommit på morgonen. Den malt jag skulle ha med mig fanns alltså längst in och det var en lastbil på väg.

När till slut lastbilen kom fick jag vänta på att det blev min tur efter att han hade fått all mältad nakenhavre till Doggy AB i Vårgårda.

Väl tillbaka till bryggeriet satte jag igång att diska den tank jag hade lämnat från gårdagen. Sedan fixade jag lite med droppskyddet i tapphallen.

Efter jobbet var jag upp på stan och tittade på bokrean. Köpte tre böcker på Åhléns och tre på Bokia.

3 kommentarer:

  1. Bra val där, den hemlige kocken, mycket läsvärd!

    SvaraRadera
  2. Den där kalasbyxor flourtantboken hade jag gillat och utrotningshotat med.. Även nakne kocken ska jag inhandla.. pust.. vi bokälskare frossar i dessa tider

    SvaraRadera
  3. Hemlige kocken, annars var det rätt.

    SvaraRadera