torsdag 19 februari 2009

Bästa tappningen


Jag startade upp tappningen idag. PN hade bytt ut några regultorer och manometrar så han ville att jag skulle starta upp tappningen för att den inte skulle bli försenad som den kan bli om PJ startar. Sagt och gjort. Jag gick upp tidigt, startade rengörningen och skummade tappmaskinen innan jag tog frukost. Kickan dök upp tidigare än vanligt och fixade till etikettmaskinen så att vi var igång innan klockan åtta.
Eftersom Pilsen var vällagrad var den i bra balans och tappningshastigheten var snart uppe på max. Fram till lunch hade hade vi bara ett stopp pga kapsyleringen. Men när vi bröt för lunch hade vi tappat hälften av det vi skulle tappa på flaskor.
Efter lunch började vi med att tappa fat för att komma igång sedan flöt flasktappningen på felfritt fram till slutet då etiketterna hamnade snett som det brukar göra när man är i slutet av bunten.
Summasummarum var det den bästa tappningen jag hade varit med om på länge. "Bettan" funkar bra när hon har hela grejer.

1 kommentar:

  1. Gamla Bettan:-) Hur som helst.. eran Pils är en favvis hos gamla Pangis:-) Ses i helgen

    SvaraRadera