fredag 6 februari 2009

En dag där allt gick fel

Jag skulle krossa och packa tre brygder och packa lite småsäck till externa kunder idag. Redan igår hade jag planerat dagen så att jag skulle hinna med så mycket som möjligt.
Jag började att packa wienwermalt i småsäck. Då ställte sig säckvågen på tvären. så jag fick säcka om. När jag skulle köra upp den malt som skulle tillsättas för hand var trucken upptagen. Eftersom det hade snöat hade Kickan problem med att lasta bilen med 50-glas, så jag var tvungen att hjälpa henne först innan jag fick tillgång till trucken.
I min iver att komma igång glömde jag att ändra ett spjäll så att malten gick förbi krossen. Stön!
Det var bara att köra igång transportsugen. Två timmar förlorade!
När jag väl hade krossat de två blandsäckarna till God Lager var klockan redan halv fyra. Dessutom välte jag en av säckarna så att den åkte i backen. Hittade inga stroppar att lyfta upp den med med trucken. 500 kilo är lite för tung även för Magnus Samuelsson.
Hemresan gick dock bra, men när jag kom hem låg ett meddelande från banken att mina betalningar hade stoppats på grund av att det inte fanns tillräckligt med pengar på kontot. Banken hade slarvat bort 8000 kronor för mig!
Grrrr, nu är jag på riktigt dålig humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar