tisdag 30 mars 2010

Nya ögon

Hela måndagen var jag trött och när jag väl hade jobbat klart med att brygga en God Lager var jag så trött att det bara var sängen som återstod. Helgen sög verkligen musten ur mig.

Idag var jag uppe tidigt för att hinna tappa fat innan tappdrängarna skulle komma. Medan jag tappade klart faten kom de och plockade ihop etikettmaskinen och smörjde tappmaskinen. Sedan var det full fart på tappmaskinen på en gång. Fördelen med att tappa faten på morgonen är just att tappmaskinen blir riktigt kall så att man kommer igång på full hastighet på en gång.

Kickan var riktigt krasslig idag så jag tyckte att hon kunde gå direkt hem när hon hade varit hos tandläkaren vid lunchtid. EL och jag fixade resten.

När PN kylde vörten bytte vi plats en stund så att jag kunde sno lite vört ur brygden till en jästpropagering till sommarens specialöl som vi skall göra.

Efter rengörningen och diskningen gick jag till optikern och hämtade ut mina nya glasögon. De ser nästan lika ut som de som jag redan har men de är inte lika starka som de. Med de nya glasögonen kan jag se både bildskärmen och tangentbordet utan att ta av mig glasögonen och luta mig framåt eller ta på dem och luta mig bakåt.

Sanna Ehdin har idag ett riktigt läsvärt blogginlägg, kolla det: http://blogg.passagen.se/sannaehdin/entry/den_nya_sockerd%C3%B6den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar