fredag 26 mars 2010

Gips

Jag vet inte om jag ska skratta eller rycka på axlarna. PJ på jobbet är lite av en olycksfågel. Nyligen har han slitit av sig en nagel på höger hand och det började se ut som om han skulle få tillbaka nageln och det började se ut att läka bra. Igår kväll när han var på väg hem från jobbet var han tvungen att ta en omväg till akuten. Han cyklade omkull på rullgrus och bröt tummen. Nu är han gipsad och sjukskriven i 6 veckor.

Idag var det en arborist i parken bakom bryggeriet och klippte äppelträden i år igen. Så det blir väl inga äpplen i år heller. Jag pratade lite med henne lite medan jag filtrerade God Lager. Och hon lovade att hon skulle lämna några grenar som kan ge frukt. Men jag är skeptisk och tror det när jag ser det.

På väg hem lyssnade jag klart på "Stäppens krigare" av Conn Iggulden. En bra bok om Djingis Khan från det han var liten pojke och lämnades tillsammans med sin mor och sina syskon att dö till det han återerövrat sin gamla stam. En mycket bra bok med en mycket bra uppläsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar