söndag 22 mars 2009

Startskottet

Idag har jag och fyra andra öpsskare varit till Sörmon utanför Karlstad och skjutit "Startskottet". Det är tydligen nu som värmlänningarna kryper ur idet. Vi har däremot hållit på i stort sett sedan trettondagen. Med lånad sikskruvskula på C-vapnet trodde jag att det skulle gå bättre än gårdagen. Det gjorde det, förutom det att jag slarvade bort några skott på stora figurer. Nu vet jag ialla fall att pistolen är okej. På B-varvet funkade det bra fram till tredjestationen där jag upptäckte att siktet hade tappat en skruv. Vad är det med mig och pistolsikten? Missade två skott på den stationen menfick ännu en bortdömd utan att veta varför. På A-varvet började jag med att skjuta bort en på varje till och med station 3. Sedan funkade det. Lite irriterande att hamna på första plats utanför standardmedaljplats i varje vapengrupp.

3 kommentarer:

  1. Vad hände när du fick en bortdömd???

    SvaraRadera
  2. Den som kontrollerar skrivningen hade inte gjort det. Noteringarna på startkortet stämde inte med vad skjutledaren hade sagt.

    SvaraRadera
  3. Fy fan vad surt.. och då går det ju inte att ändra.. Man måste alltid kolal själv verkar det som

    SvaraRadera