fredag 13 mars 2009

Sluta tidigare? Icke fredagen den 13de!

Det är något visst med Tärnö. Jag var ut dit idag och skulle lasta bilen och krossa malt till två brygder idag. Inte så märkvärdigt. Jag tänkte till och med att jag kan krossa till en extra brygd.
Först fick jag leta efter nyckel då vi fortfarande inte har fått en egen. Sedan fick jag vänta på att datorn blev ledig. Hela mälteriet sköts av en dator. Så när mältaren är in på datorn får man snällt vänta.
När jag väl kom igång löste elevatorn ut så jag blev tvungen att rensa den. Mitt i detta kommer lastbilen så att jag måste ut och lasta den. Sedan fortsätter jag att rensa elevatorn.
När elevatorn är rensad fungerar den igen och jag kan börja flytta malt mellan silos. Jag börjar med münchnermalt. Det fungerar och jag krossar den som det ska. Sedan bryter styrprogrammet i datorn ihop. Jag startar om programmet men det fungerar fortfarande inte. Nu får jag bege mig ut på jakt efter lösenord då jag blir tvungen att starta om systemet. Till slut hittar jag mältaren som hjälper mig.
Nu är det redan lunchdags och jag har inte börjat ännu.
Men sedan fungerar det och jag hinner nästan klart med första säcken innan Vinboden dyker upp för att hämta den malt de har beställt. Hjälper honom att lasta medan jag kör tillbaka wienermalten till ursprungssilon.
Fortsätter med pilsnermalten, två säckar och sedan tillbaka med wienermalten.
Hinner med städningen och nedstängningen av mälteriet precis innan klockan blir fyra.

Jag tror helt enkelt att Tärnö har någonting emot mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar