torsdag 12 mars 2009

Perfekt idag

Inatt var första natten sedan jag slog mig i ryggen som jag har sovit utan att vakna av att jag har rört mig. Kände mig nästan utsövd faktiskt.
Jag startade upp tappningen och hade kört fram ölen till klockan 08.00 då Kickan & EL kom.
Tappningen fungerade perfekt idag. Bara ett fåtal stopp i kapsyleringen på hela dagen. Ingen överskummande pipa så vi kunde köra på fullfart mestadels hela tiden. Eftersom filtreringen var inställd var vi fyra man i tappningen på förmiddagen så att vi kunde äta lunch i skift med reducerad hastighet. Istället för att köra på 9,8 vred vi ned hastigheten till 9,1 när vi var två man. Egentligen är det lite för fort på två man, men skjuter man på inplastning av pall fungerar det bara man har etiketter så att det räcker. 50,8 hl på 6 timmar måste vara rekord på vår tappmaskin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar