måndag 9 mars 2009

Debakel i Borås

Gårdagens debakel i Borås i C blev en besvikelse. Förra året sköt jag riktigt bra i C och tog en 2a-placering i C3 med min Walther GSP. Så jag lade Benellin på hyllan och tog med mig Walthern.
På station 1 gick det klockrent men på station 2 klickade första skottet och jag tog en omskjutning. Näst sista skottet klickade och jag gjorde mantelrörelse för att kasta ur patronen och lyckadeshinna skjuta sista skottet på den minsta figuren under "r" i "eld upphör". Detta skulle visa sig bara vara början. På station 3 fick jag en klick till och på station 4 fick jag 2 klick.
Jag fick rådet att smörja slutstycket och gjorde det, men det blev bara värre på station 5 fick jag bara iväg första skottet då patron nr2 lade sig till vänster om pipans inlopp och blockerade resten av magasinet. Sedan var det en klick på varje återstående station.
I A tyckte jag att det gick hyfsat förutom näst sista stationen där jag tappade 5 poäng och gled ned till första plats utanför standardmedaljplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar