onsdag 10 juni 2009

Vådan av LCHF

Här har jag vält över filterpaketet efter filtrering. Jag har inte haft problem förut att välta över det för att rengöra det. Men nu har jag tappat så pass mycket i vikt att det inte räcker längre att luta sig bakåt för att kunna välta filterpaketet. Nu har jag fått börja ta sats och rycka till ordentligt för att kunna välta över det. Filterplattorna här är fyllda med kieselgur som har gjort sitt för att binda upp jäst och proteiner. Kieselgur är en pulvriserad form av fosil korall.

4 kommentarer:

  1. Nja dom har bytt namn till konsum, men vi kallar det för domus fortfarande :) haha..

    SvaraRadera
  2. På a) svarar jag rubank, på b) 1867 och på c) vet jag inte.
    Ungefär så mkt fattar jag om ölbryggning. Men kul att du gått ner! På söndag kan du förresten läsa om mig och lchf i Expressens bilaga ;-)

    SvaraRadera
  3. Fattar nada..men gott blir det ju:-)

    SvaraRadera
  4. Grattis till viktnedgången.

    SvaraRadera