fredag 31 juli 2009

Bryggning av God Lager

Började jobba redan klockan 05.00 imorse för att komma iväg tidigare idag. Jag skulle brygga God Lager på förmiddagen för att PH skulle ta över efter lunch och brygga klart den. I vårt bryggeri brukar vi räkna med att en bryggningsdag är minst 10 timmar. Är man bara snabb med inmäskningen och sedan snabb med rengörning efter bryggning kan man komma ned i 9 timmar om man har tur.
Nu hade jag inte helt flyt med brännaren då den inte gick igång på en gång. Så istället för en uppvärmningstid efter avsilningen på en halv timme blev det en uppvärmningstid på en hel timme. Jag hann ändå koka färdigt vörten och späda den innan jag lämnade över till PH.
Innan jag åkte hem var jag förbi macken och justerade trycket i däcken för att minska bensinförbrukningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar