torsdag 30 juli 2009

10 minuters lunch

Dessa individer är den dominerande synen i Nyköpings parker.Jag hatar dem. De har ingenting i europa att göra. De hör hemma i Kanada.
Idag körde vi igång tappningen lite tidigare för att jag visste att det skulle bli störningar.
Första störningen var det jag som stod för. Jag skulle lämna in bilen på verkstaden. Jag har insett att jag inte kommer att fåtid att byta hjullager på bilen så jag får lämna ut den tjänsten. Den andra störningen kom visserligen under lunchen. Lastningen på bilen till stockholmslagret. Sedan när jag hade gjort iordning maten kom den tredje störningen. Glasbilen från Tyskland. Tio minuters lunch och jag var igång igen med att lossa tomglas. Medan jag pysslade med det tappade Kickan fat och när hon var klar med det hjälpte PH till att starta upp tappningen igen efter lunch medan jag och EL fortfarande höll på med tomglaslossningen.
När vi var klara med tomglasbilen och skulle fortsätta med tappningen gick det inte att komma upp i full fart igen. Istället för att köra på 9,6 gick det bara att komma upp i 9,2, men det flöt på och vi förlorade inte så mycket på det.
Medan diskningen av tappmaskinen gick var jag till verkstaden och hämtade ut bilen. Ny var den med nya framhjulslager, det blev dyrt men nu är det iallafall gjort. Det var på vägen till verkstaden jag fotograferade invandrargässen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar