tisdag 6 april 2010

Påsksmällen

Som vanligt på annandag påsk var det den sedvanliga Påsksmällen i Töreboda. Jag slapp köra och åkte med RW. Med i den bilen var även DA och PS så det blev inte så dyrt. Jag anmälde mig i C3, A3 och R3.
C-varvet med den nya avtryckaren på Benellin gick inte så bra som önskat bara 43 träff. Höll dock på att få en träff bortdömd då jag inte sköt som en stationschef önskade, men jag överklagade hos tävlingsledningen och fick igenom min protest.
A-varvet gick bra förutom station 2 där jag missade två små blå figurer. Inte bra men det räckte till standardmedalj i brons iallafall.
När jag skulle ut på revolvervarvet upptäckte jag att jag inte hade någon reservammunition så jag var tvungen att skaffa det kvickt. Dessutom hade RW gått ut på sitt revolvervarv med bilnyckeln i fickan. Så jag försökte få tag på honom per telefon och till slut fick jag tag på honom och han skickade upp nycklarna med en funktionär så att jag kunde byta vapen. Jag sköt riktigt bra i revolver och var bara 3mm från att skjuta fullt. Och det räckte till en standardmedalj i silver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar