torsdag 22 april 2010

Ännu en dryg vecka

Jag vet att det bara är torsdag idag, men denna vecka har varit lika jobbig som den föregående. I morgon har jag inte så mycket att göra på jobbet, så det känns som om jag kan slappna av lite nu.

Måndagen började jag med bryggning av Kalasöl. Bryggningsdagar är alltid långa dagar.
Tisdagen forsatte med tappning. Eftersom jag både startade och avslutade tappningen blev det en lång dag även där.

Onsdagen kunde det ha blivit en kort dag. Men filtreringen gick hyfsat så jag fortsatte filtrera dubbelt så mycket som jag skulle filtrera. Det innebar att det blev en lång dag även på onsdagen.

Det var ganska mycket kieselgur mellan filterskivorna efter filtreringen på onsdagen.

Idag har vi haft tappning av en av de tankar som jag filtrerade på onsdagen. Jag började tidigt för att hinna med att tappa fat innan tappdrängarna kom. Jag hann och vi tappade resten på flaska. Sex av pallarna med engelska etiketter för export.

Sex pallar för export till England.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar