tisdag 4 augusti 2009

Strulig tisdag igen

Startade tidigt så att jag hann tappa fat innan PN & EL kom. Kolsyremätaren verkade inte fungera så jag fick chansa mig till rätt kolsyrehalt. Jag tror att jag lyckades för ölen smakade tillräckligt stickigt utan att ölen skummade över vid tappning. Tappningen på förmiddagen fungerade som den skulle.
Efter lunch när vi startade upp tappningen igen var det första som hände att en att kapsyleringsorganen inte fungerade. Vi hade under några veckors tid väntat att det skulle hända då vi hade sett tendes till det. Mothållsfjädern var av på tre ställen. Men innan vi fick reda på det var det ett helt företag att få ur en av insexskruvarna som hade blivit rund. PN plockade fram dremeln och slipade bort hela insexskruvens huvud.
Det två tinnar att byta fjädern. Det brukar bara ta 20 minuter. Sedan var vi igång igen. Men det dröjde inte länge innan sargen vid inmatningen till rinsern började ge sig. PN hade en idé om hur han skulle kunna fixa det, men det skulle ta tid. Vi bröt tappningen efter bara halva tanken så att han skulle fåtid till att fixa det. Jag och EL städade medan han tog över ansvaret för rangörning och renovering.
Då fickjag tid till att gå en sväng på stan. Jag behövde köpa en ny mobiltelefonladdare till bilen eftersom jag bara hade Nokialaddare till bilen. När jag var på stan upptäckte jag att det var ½ priset på allt på Dressman så jag slank in och köpte två par Jeans och en skjorta.

2 kommentarer:

  1. Då blir du stilig i helgen då:-)

    SvaraRadera
  2. Naturligtvis efter att jag har klivit i bootsen, hängt på mig dubbelhölstret och satt på mig hatten.

    SvaraRadera