fredag 14 augusti 2009

Snart helg

Igår var väl ingen höjdardag precis. Först försov jag mig, sedan hade jag problem med att sänka kolsyrehalten på India Ale så att det skulle gå att tappa den. Och så var det ju det här med fat. Vi skaulle fylla fat men hade inga förrän lastbilen kom. Så det blev bråttom att diska fat så fort som möjligt under tappning samtidigt som vi blev reducerade till bara två i tappningen eftersom en av oss var tvungen att följa med till Tärnö för att lasta bilen med malt, glas, kartonger, kapsyler och kieselgur.
Eftersom jag hade haft en lång dag orkade jag inte med mycket mer än att titta på en film innan jag gick och lade mig.
Idag diskade jag lite fat, flyttade runt lite på några pallar för att göra mer plats och kontrollerade ölen i tankarna. Jag sprundade en tank och ställde två på kylning.

Var en sväng ut på skjutbanan och tränade lite fält innan jag kom på att jag hade glömt att äta lunch. Så hem och äta lite innan jag packar väskorna inför morgondagens tävling i Garpenberg.

1 kommentar:

  1. Just det..Den roliga A fälten i Garpenberg..Håll i och hälsa alla!!

    SvaraRadera