lördag 1 augusti 2009

Lugn lördag

Orkade inte äta frukost imorse trots att jag inte åt någonting igår kväll.
Var till skjutbanan och provsköt revolvern efter att ha spänt fjädern ännu en gång. Det verkar fungera men jag måste få tag på en ny fjäder. Fjädrar mattas ju med tiden så man kan räkna med att fjädern är en slitningdetalj som måste bytas då och då.
Efter att jag skjutit in A & R stod jag och tränade en stund med .22-revolvern tills jag började bli trött i armen.
Var sedan till Siba och köpte ny toner till laserskrivaren. Den kostade exakt lika mycket som skrivaren kostade, konstigt. När jag ändå var där köpte jag även en bildläsare (scanner). Det var dags. Jag har länge velat ha en och nu är de ju inte dyra längre så jag smällde till med ett tilläggsköp. hehe, heter det så?
Sedan hem och tillreda lite avancerad mat, dvs inte bara öppna en burk tonfisk och blanda med majonäs. Nej först knaperstekte jag bacon, använde baconfettet till att fritera gul lök i. Sedan stekte jag köttfärs kryddad med kummin, piri piri och curry. Det fick sedan puttra med skalade tomater som mixats och grädde. Under tiden kokade jag boccoli i välsaltat vatten.
Det blev inte helt fel det!
Nu gäller det att förbereda sig för morgondagens kretsmästerskap.

1 kommentar: