torsdag 20 maj 2010

På onsdagen vaknade jag onödigt tidigt.

På onsdagen vaknade jag onödigt tidigt. Det satt en näktergalning i den stinkande häggen och vrålade som besatt.


När jag sedan kom till Tärnö mötte mig denna syn. Jag kom helt enkelt inte in med bilen för att lasta av tomma maltsäckar. Jag fick helt enkelt lasta av dem för hand. Det tog mycket längre tid. Sedan upptäckte jag att det inte fanns några tompallar i mälteriet. Lastade bilen med kartonger och åkte tillbaka till bryggeriet med kartongerna och hämtade tompall. Förlorade cirka 1,5 timmar på grund av det. Sedan var det bara att åka tillbaka till mälteriet och börja krossa malten till de brygder som blir en nyhet till hösten.
Mitt under krossningen blev det strömlöst och kolsvart i mälteriet. Åskan hade slagit ut strömmen. Den kom snart tillbaka så jag hann krossa malt till fyra brygder.
Jag hann klart men hann inte städa klart efter mig innan SG satte igång en stöpning.

På kvällen fortsatte näktergalningen skrika fram till långt efter midnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar