måndag 7 september 2009

Nu tar jag lunch

Jaha, den här veckan började ju bra. Jag hann inte mer än förbereda mig för krossning förrän det kom en lastbil med specialmalt. Samtidigt kom lastbilen som skulle lasta malt och glas till bryggeriet. Alltså tog både lastning och lossning längre tid än de borde ha gjort.

När jag sedan skulle köra in malten började trucken ryka. Det var slut på hydralolja. Efter att ha fyllt på hydralolja försökte jag att köra in malten men laddningen var på upphällningen och det hjälpte ju inte att den andra trucken också var urladdad. Så fram med palldragaren och flytta 22 ton för hand. Jag hann få in malten under tak innan det började regna. Puh!

Men nu är systemet upptaget av den senaste skörden så jag kan inte hälla i malten i gropen och transportera in malten i respektive silo. Även om systemet inte hade varit upptaget så står ju båda truckarna på laddning. Och inte kan jag krossa någon malt då det inte finns någon plats innan jag har transporterat in malten i silos. så här sitter jag utpumpad och väntar på att SG skall bli klar eller att PH kommer på något annat att göra.

Gammal sliten 70-tals truck i kombination med slarv med truckladdning har nu gjort att jag har hamnat i ett moment 22. Tack för det Televerket!

1 kommentar:

  1. Du får väl skaffa ett gäng praos och några pirror:-)
    Hoppas att det gick bra till slut.

    SvaraRadera