måndag 18 januari 2010

Vårsaluten del 1

På söndagen tillbringade jag först 3 timmar i bil till Överum. Sedan blev det 5 timmar i friska luften med tre varv fältskytte. Efter det var det bara att sätta sig i bilen igen för att åka hem de 3 timmarna. 11 timmars utflykt alltså.

Första varvet jag gick sköt jag C. Det gick hyfsat bra fram till sista stationen där det blåste och det var skjutning med en hand. Totalflopp säger jag bara. En tjugonde plats.

Andra varvet sköt jag A. Det gick bättre. En förargelig miss med 1 mm på station 3 på en svart figur och tro det eller ej, men en lika förargelig miss med 2 mm på en liten svart figur på sista stationen. Det gav iallafall en standardmedalj i brons och en nionde plats.

Tredje varvet sköt jag revolver. Det var längesedan. Jag sköt över huvudtaget inte mycket revolver under 2009. Det var väl i Överum på grovfälten, SM och kretsmästerskapet. Och nu när jag skriver detta kommer ni inte att tro mig men jag sköt lika som med A-vapnet. Och missade på samma figurer. Det räckte till en femteplacering och en till standardmedalj i brons.

Torpet på bilden ligger mellan station 6 och 7 och heter Betala.

1 kommentar: