onsdag 16 december 2009

Fy fan för snö

Idag blev det ett riktigt långpass. Jag började med att gå upp en halvtimme extra för att det hade snöat. Det hjälpte inte mycket. Efter att ha kört fram en av de två maltsäckarna på 500 kilo fastnade jag med trucken i snön. Trucken var bara halvt laddad, dvs på 50%, och efter att ha kört ur batteriet utan att komma varken framåt eller bakåt var det bara att skotta och salta allt vad tygen höll. Sedan fick jag åka tillbaka till truckladdningen och ladda trucken. Jag fortsatte att skotta och salta medan trucken stod på laddning. Men jag blev alltså försenad tre timmar innan jag kom igång med bryggningen idag. Och som ni vet brukar en bryggningsdag vara på 9-12 timmar. Idag blev det alltså ett 14,5 timmarspass.

Appropå jobbig dag, kolla detta klipp så får du en inblick i vad som kan vara jobbigt för en enskild förälder:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar